Skocz do zawartości
Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies! Więcej informacji

Ta strona używa cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.Więcej informacji tutaj

 

 

e-daniel

[AKTUALIZACJA] Resetowanie konta Google (FRP) na urządzeniu po przywróceniu ustawień fabrycznych

Recommended Posts

Od momentu pojawienia się na urządzeniach z systemem Android wersji Lollipop (5.0 i wyższej) zmieniły się zasady zabezpieczeń oferowane przez Google na tej platformie. Ogólnie takie rozwiązania służą poprawie bezpieczeństwa naszych urządzeń jak i danych w nich przechowywanych, jednak czasami może się zdarzyć, że owe zabezpieczenia "przeszkadzają" w ponownym skonfigurowaniu systemu po przywróceniu ustawień fabrycznych za pomocą np. opcji wipe data/factory reset z poziomu Recovery.

 

W większości urządzeń z tą wersją systemu omawiany problem ujawnia się komunikatem przy pierwszej konfiguracji o następującej treści: ZWERYFIKUJ KONTO, "Urządzenie zostało zresetowane. Aby kontynuować, zaloguj się na konto Google, które było wcześniej skonfigurowane na tym urządzeniu".

 

Przykładowy zrzut komunikatu poniżej

 

 

[ATTACH=CONFIG]7967[/ATTACH]

 

 

Niestety nawet wpisując poprawne dane proces ten nie pozwala na ukończenie konfiguracji a co za tym idzie uruchomienie systemu.

 

Zabezpieczenie z którym mamy tu do czynienia, to FRP (Factory Reset Protection), czyli zabezpieczenie przed resetowaniem urządzenia już zabezpieczonego (np. aktywna blokada ekranu, czy inne zabezpieczenie przy wykorzystaniu konta Google).

 

W tym poradniku przedstawię sposób na obejście tego problemu w urządzeniach marki Samsung, poprzez usunięcie tego zabezpieczenia z systemu co pozwoli na dalsze korzystanie z już zablokowanego urządzenia.

 

W dalszej części tego posta została opisana druga metoda, którą należy zastosować posiadając nowszą wersję zabezpieczeń Google.

 

Procedura dla urządzeń innych producentów jest zbliżona, jednak wymaga użycia innych narzędzi.

 

 

Metoda I

 

Do procedury odblokowania będą potrzebne:

 

  • zablokowane urządzenie z systemem Android 5.0, lub nowszym
  • kabel OTG + standardowy pendrive USB, lub sam pendrive wyposażony we wtyczkę micro USB, ew. czytnik kart z wtyczką micro USB
  • aplikacja Samsung Baypass Google Account Lock

 

 

Instrukcja postępowania:

 

1. Po przywróceniu ustawień fabrycznych przejdź przez proces pierwszej konfiguracji do momentu żądania weryfikacji konta Google

2. Umieść w pamięci USB (pendrive) aplikację z linku powyżej

3. Podłącz pendrive do urządzenia Samsung poprzez port USB

4. Z ukazanego menedżera plików z zawartością pamięci pendrive zainstaluj aplikację Samsung_Baypass_Google_Veryfi.apk jak każdą inną z nieznanych źródeł.

5. Po ukończeniu instalacji automatycznie zostaniesz przekierowany do ustawień systemu Android

6. W ustawieniach wyszukaj i skorzystaj z opcji przywrócenia ustawień fabrycznych

7. Po wybraniu opcji "Resetuj urządzenie" nastąpi restart i ponowny proces pierwszej konfiguracji systemu

8. Gotowe. Tym razem komunikat o weryfikacji konta Google nie powinien już się ukazać.

 

 

Filmy instruktażowe na YT:

 

 

[video=youtube;ClpmKNvXv-k]

 

 

 

 

 

Aktualizacja (1.10.2016) - metoda II

 

Wraz z kolejnymi aktualizacjami zabezpieczeń firma Google stosuje łatki na metody już krążące w sieci omijające m.in. zabezpieczenie FRP.

Na dzień aktualizacji tego tematu, tj. 1.10.2016 zabezpieczenie to można obejść niemal na każdym urządzeniu z Androidem 6.0.1 a w przypadku Samsunga na każdym do wersji zabezpieczeń datowaną na 1.09.2016, czyli obecnie również wszystkie z serii A, J, S, Note.

 

W związku z powyżej wspomnianymi działaniami firmy Google metoda opisywana poniżej za jakiś czas może przestać być skuteczna, bądź wymagać aktualizacji. Co również ciekawe, jeżeli jakakolwiek metoda opisywana w tym temacie nie jest już skuteczna można z niej skorzystać poprzez downgarde posiadanego ROMu a co za tym idzie również wersji zabezpieczeń. Oczywiście nie zawsze taki downgarde jest możliwy, ale obecnie w większości urządeń Samsunga wykonalny.

 

Przed wykonaniem czynności jak poniżej oprócz zablokowanego urządzenia przyda się zewnętrzna pamięć (USB OTG, lub karta pamięci flash do zamontowania w urządzeniu). Bez pamięci zewnętrznej również można się obejść - szczegóły w załączonym materiale video.

 

Poza tym należy pobrać dwa (opcjonalnie trzy pliki) z linków poniżej:

 

RealTerm v2.0.0.70

 

FRPbypass v1.0

 

Google Account Manager dla 5.0

 

Google Account Manager dla 6.0

 

 

Jeżeli posiadamy starszą wersję zabezpieczeń wystarczy pobrać dwa pierwsze pliki. Jeżeli posiadamy najnowszą wersję zabezpieczeń (1 wrzesień 2016) pobieramy dodatkowo trzeci plik zależny od posiadanej wersji systemu Android (5x, lub 6x). Szczegóły poniżej.

 

Procedura stosowana i sprawdzona przeze mnie wielokrotnie na najnowszym dostępnym sofcie przy wykorzystaniu urządzeń marki Samsung Galaxy S7, Galaxy S7 EDGE, Galaxy Note 4.

 

Dalej postępujemy jak poniżej:

 

1. Pobieramy i instalujemy na PC program RealTerm

2. Pobieramy i umieszczamy na zewnętrznej pamięci (USB OTG, karta pamięci) plik z linku FRPbypass (com.rootjunky.frpbypass-1.0.apk)

- jeżeli posiadamy najnowszą wersję zabezpieczeń dodatkowo pobieramy i umieszczamy na zewnętrznej pamięci również plik z linku Google Account Manager (zależny od posiadanej wersji systemu Android). Pamięć podłączamy do urządzenia, które odblokowujemy

3. Uruchamiamy urządzenie (smartfon, tablet) i łączymy z siecią WiFi a także za pomocą kabla USB do PC

4. Na PC uruchamiamy oprogramowanie RealTerm i w ukazanej zadkładce opisanej jako "Display" zaznaczamy opcję pracy jako HALF DUPLEX

5. Po uruchomieniu należy przejść do menedżera urządzeń i znaleźć w modemach nasze podłączone urządzenie i sprawdzić pod jakim portem COM jest zidentyfikowane przez system. Modem będzie posiadał tą samą nazwę producenta co podłączone urządzenie (tutaj np. SAMSUNG Mobile Modem USB). Należy wejść we właściwości tego modemu i sprawdzić port COM

6. Następnie w programie RealTerm w zakładce "Port" ustawić taki sam port jak na modemie i zatwierdzić klikając na "Change".

7. Po wykonaniu powyższych przechodzimy do zakładki "Send" i uzupełniamy dwie długie rubryki z lewej strony:

- w pierwszej wpisujemy kombinację znaków: at+creg?\r\n

- w drugiej wpisujemy kombinację znaków: atd1234;\r\n

8. I teraz uwaga - klikamy najpierw na przycisk Send ASCII przy pierwszej rubryce a następnie również Send ASCII w drugiej rubryce jednocześnie obserwując ekran podłączonego urządzenia (smartfon, tablet)

9. Jeżeli wszystko było wykonane wg procedury powyżej na ekranie powinien pojawić się dialer z wyborem numeru 1234

10. W takiej sytuacji należy poczekać na zakończenie połączenia, lub zakończyć je manualnie i od razu skorzystać z opcji "Utwórz kontakt"

11. Aby zakończyć procedurę odblokowania w dalszej części należy postępować jak na materiale zaprezentowanym poniżej.

 

Dodam tylko, co nie zamieszczono w poniższym materiale, że w przypadku problemów z uruchomieniem aplikacji com.rootjunky.frpbypass-1.0.apk należy doinstalować dodatek wspomniany na początku, czyli Google Account Manager odpowiedni dla posiadanej wersji systemu a następnie ponownie uruchomić wspomnianą aplikację.

 

 

 

Metoda III - nie sprawdzona osobiście, więc na razie traktuję ją jako ciekawostkę ;)

 

Prawdopodobnie zabezpieczenie FRP w systemie Android jest aktywne przez 72 godziny. Oznacza to, że od chwili zablokowania urządzenia po przywróceniu ustawień fabrycznych przy wykorzystaniu Recovery blokada jest automatycznie dezaktywowana po trzech dobach. W takim przypadku nie trzeba stosować żadnej z powyższych metod. Nie sprawdzałem tej wersji postępowania, więc się pod nią nie podpisuję, jednak w sieci krąży coraz więcej sygnałów, że blokady po takim czasie są nieaktywne.

 

 

 

 

 

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]7968[/ATTACH]

Edytowane przez e-daniel
aktualizacja

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

po podłączeniu pendriva nic sie niewyświetla

 

- - - - - - - - - -Dołączono- - - - - - - - - -

 

podłanczam pendriva otg do samsnga s5 neo i niewyswietla się menadzer co robić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie ta metoda w ogóle nie zadziałała... Wgrałem w/w plik,zainstalowałem i uruchomiłem reset. Niby wszystko poszło jak w opisie, ale blokada pozostała... Co jeszcze można zrobić?

Telefon to - SM-G531F. Wgrany nowy soft G531FXXU1APC2_G531FOXA1APC1_G531FXXU1APC1 (przez Odin-a).

Dodam iż telefon został "uwalony" przez mojego syna który chciał wgrać cyjanogenmod-a i mu nie poszło. Ożywiłem go 5-plikowcem a później aktualizacja do w/w softu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o konto google. Aby przez wresję webową zresetować dane logowań i ustawić nowe.

 

Wysłane z Galaktycznej Siódemki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie da rady, telefon odkupiony od kolegi który nie zna danych ;( Wszystko działało do momentu wgrania softu. A teraz żadne z naszych kont nie działa. Nie mam pojęcia czy syn dodał swoje konto google (twierdzi że tak), ale śmiem w to wątpić... I teraz jest problem...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak to dzieci... koledze rodzice kupili nowy telefon, syn miał Mante więc chciał coś lepszego; a że miał parę groszy odłożone to mu dołożyliśmy i kupił telefon od kolegi... Moja wina że nie dopilnowałem transakcji (nie dodałem własnego konta itp.); tamten kolega pokasował swoje zdjęcia itp. i syn korzystał jakiś czas dopóki nie przyszło mu do głowy że zmieni sobie system w telefonie. Teraz telefon leży i nawet ja nie daję rady go doprowadzić do normalności.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez menadzer sie nie wyswietla po podlączeniu pendriva do galaxy a5,jest nowy i konfiguracja przeszła bez karty sim po jej włożeniu stop juz nie moge sie zalogować w google:(Pomocy!!!!!

Edytowane przez rybka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Po dyskusji powyżej przetestowałem opisany w temacie sposób ponownie na urządzeniach:

- Galaxy Note 4 SM-N910C

- Galaxy Note 3 SM-N9005

- Galaxy S3 Mini GT-I8190

- Galaxy Core Plus SM-G350

 

Na każdym z wymienionych wyżej kasowanie zabezpieczenia Google działa bez zarzutu. Nie mam pojęcia dlaczego występują problemy. Przeglądając inne poradniki tego typu dla serii Galaxy (pełno ich na xda i youtube) można stwierdzić, że wszystkie opierają się ten sam schemat postępowania oraz zastosowane pliki.

 

W tym momencie jeżeli miałbym coś doradzić to podpowiem, że metoda działa tylko i wyłącznie na stockowych ROMach. Jezeli podłączona poprzez OTG pamięć nie jest rozpoznawalna proszę zwrócić uwagę, czy nie zawiera błędów, jest poprawnie sformatowana i nie zawiera innych plików poza wymaganymi.

Niewykluczone, że w kolejnych aktualizacjach niektórych modeli Google zabezpieczyło się przed tą metodą, jednak nigdzie takich informacji nie znalazłem.

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez e-daniel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U mnie na S7 G930F udało mi się odpalić ustawienia, ale nawet po resecie ustawień do fabrycznych konto google nadal jest aktywne i prosi o wpisanie danych :(

Edytowane przez marecki_name

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, czytacie? Na nowych wersjach romów może nie działać.

No jak na S7 spierdzieli się takie ustawienia, to albo... albo. :-/

Albo telefon parzy, albo posiadacz konta google nie ogarnia tematu i ma problemy poprawną konfiguracją...:zdziwiony::szok:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No wersja z OTG na S7 nie działa na 100%. Problem jest z tematem u mnie taki, że tata kupił skonfigurował nowe konto, wyłączył, włożył SIM i reset poszedł. Włącza a tu lipa, danych nie pamięta i jest ból straszny.

 

Mi udało się odpalić apkę i wejść do ustawień. Ale dziwne jest to, że po restarcie do ustawień fabrycznych zapamiętało konto google i ciągle woła o dane do tego konta. Macie może na to jakiś pomysł?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy udało Wam się rozwiązać problem? Mam galaxy a5 (2016), telefon uruchomiłem, zaktualizowałem itp bez karty sim. Oczywiście wcześniej zalogowałem się z niego na swoje konto google. Gdy włożyłem sim zażądał resetu, co też zrobiłem. Teraz mam mega problem, bo tel nie chce przeskoczyć weryfikacji konta, wpisuję dane i hasło 100% prawidłowe, pojawia się komunikat jak u poprzedników. Próbowałem z hard resetem, side sync, OTG. Nic nie działa. Zmieniłem ustawienia bezpieczeństwa konta na samsungu w google, typu zezwalaj na mniej bezpieczne aplikacje, wszystko na nic. Może ktoś ma jakiś pomysł lub też poradził sobie z problemem bez konieczności wysyłania sprzętu do serwisu ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak udało mi się usunąć zabezpieczenie FRP, więcej szczegółów pod linkiem:

 

 

co prawda do ustawień wszedłem w nieco inny sposób, ale nowe konto google dodałem zgodnie z instrukcją. Wszystko ładnie śmiga :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam. Bardzo długo nie mogłem odblokować mojego G920F z andkiem 6.0.1.

Zamawiałem generowane kody do samsung account które niestety nie działały i solucje z youtuba tez nie działały.

Troche poszperałem w sieci i po wielu próbach udało się.

 

Opis:

 

Robiłem to na S6 G920F.

 

 

plik SM-G920F_Reset-FRP_SBOOT_OJ1_BST.tar wrzucamy odinem.

 

 

Po tej operacji telefon zaliczy zwieche na logo samsung ale nie przejumujemy sie tym.

 

 

Wchodzimy w download mode i podłaczamy tel do kompa.

 

 

odpalamy program Miracle 2.27A

 

 

Wybieramy zakładke samsung i robimy scan. po wykryciu telefonu ustawiamy mode download.

 

 

naciskamy Reset Frp i juz powinno pojsc.

 

 

Ja dodatkowo zrobiłem jeszcze restart i ponownie w download mode i jeszcze Reset Reactivation/EE Locks

 

 

Po tych operacjach znowu reset i w download mode powinno byc Reactivation Block OFF :)

 

 

Niestety telefon nam sie nie uruchomi (zwiecha na logo samsung).

 

 

Wgrywamy odinem rom 6.0.1 który mieliśmy poprzednio zeby telefon wstał i cieszymy sie odblokowanym fonem :)

 

 

Oczywiście wszystko robimy na własną odpowiedzialność!!!

 

 

 

 

Linki:

http://indishare.me/1v0ke63l4ymw

SM-G920F_Reset-FRP_SBOOT_OJ1_BST.tar - Pobieraj - 4shared - Ahmed Bekhiti

 

Mam nadzieje, że komuś pomoże :)

Edytowane przez Angest

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Proszę o podanie linków do bezpłatnych serwisów. Ściąganie plików z chomika wiąże się z opłatami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

u mnie ogolnie ta opcja nie dziala dalej jest konto ale jesli chodzi o to ze komus sie nie wyswietla fille menager polecam zastosowac opcje z tego filmiku

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam, że próbowałem na dwóch Huawei Y6 (SCL-L01) za pomocą tego linku -

Ciekawostką jest to, że podziałało tylko na jednym. To dowodzi, że sprawa jest swoista i nie wystarczy zwykły argument "u mnie działa".

 

Będę próbował rady zawartej w poście 16.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Mam ogromną prośbę ,wskazany link do Baypass_Google_Veryfi.apk nie działa ściągają mi się jakieś puste pliki i to jeszcze nie do odczytu ,cz ktoś zna może jakiś inny link do tego pliku lub mógłby mi przesłać na maila dzałający i sprawdzony dany plik

mail:andrzej.malkowski@opoczta.pl bende bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Qrzy
usunięcie zduplikowanej treści

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×